V životě jde o víc než o VOLVO a proto ho řídíte.
Volvo C30



6. 10. 2011 – Ekologický motor DRIVe v modelu C30

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila švédská automobilka Volvo inovativní pohonnou jednotku nazvanou DRIVe. Díky tomuto motoru poprvé vůz Volvo dokázal snížit vypouštěné emise CO2 na hodnotu 99 gramů na 1 km.

Na svědomí to má především integrovaný úsporný systém Start/Stop, který vypíná motor v případech, kdy řidič nevyužívá jeho výkon. Například při stání na červenou se motor samočinně vypne a při letmém stisku pedálu se znovu nahodí. V této technologii je ukryto tajemství nízkého množství CO2, ale hlavně nízké spotřeby. Model C30 s dieselovým motorem DRIVE má spotřebu 3,8 litru nafty na 100 km.

Po představení elektromobilu na autosalonu bude do světa vypuštěna flotila 50 zkušebních vozů, které budou po celém světě sbírat zkušenosti z provozu, aby se do sériové podoby elektromobilu C30 nedostaly žádné „mouchy“.


20. 9. 2011 – Volvo představuje sportovní edici C30 R-Design

Je připravena pro milovníky ostrých linií, tvrdých podvozků a hlavně sportovní jízdy. To vše totiž dostanete díky R-Designu. Jedná se o balíček vylepšení, které vylepší jak techniku, tak design vozu.

Díky úpravě tlumičů, pružin a řízení je jízda s modelem C30 mnohem stabilnější a zábavnější. U řízení byly použity tvrdší pouzdra, takže došlo k zlepšení přesnosti. Původní dvouplášťové tlumiče byly nahrazeny tužšími jednoplášťovými tlumiči. A nakonec pružiny se vyměnily za mnohem tvrdší (o 30%).

C30 R-Design se nezaměřoval pouze na vnitřní techniku vozu. Právě nejvýraznější úpravy proběhly takříkajíc na povrchu – na karoserii. Mluvím zde o množství designových prvků: mřížka chladiče, přední a zadní spoilery, prahové lišty, spoiler na víku zavazadelníku a jako drobný detail – chromované koncovky výfuků. Celkově nové prvky dávají vozu mnohem ostřejší a sportovní ráz.

Pro koho je vlastně určen model C30 R-Design? Pro mladší movité řidiče, kteří se chtějí se svým vozem předvádět a dávat na obdiv jeho sportovní naturel.


27. 5. 2011 – Automobilka Volvo získala ocenění v soutěži Michelin Challenge Bibendum

Modely Volvo byly oceněny hned 3x: V60 Plug-in Hybrid (za design), V50 DRIVe (za nejnižší spotřebu) a nakonec C30 Electric (za nízké CO2 emise).

Elektromobil Volvo C30 Electric se zúčastnil závodu na 130 kilometrů a slavně zvítězil. Závodu se kromě švédského elektromobilu zúčastnilo dalších 12 protivníků. Elektrický model C30 dostal ocenění nejenom za vítězství v závodu, ale také za nízké množství emisí vznikajících po celou životnost vozu. Stal se tak tedy nejšetrnějším ze všech 13 závodících automobilů.


13. 10. 2010 – Model C30 Electric se stal součástí ekologického projektu One Tonne Life

Pro svůj ekologický pohon byl elektromobil C30 Electric zapojen do ojedinělého projektu úsporného domu. Cílem celé akce bylo předvést veřejnosti, že už v současné době existuje technologie, která by pomohla člověku žít v čistém prostředí bez zbytečných zdravotních zátěží.

Výsledkem projektu One Tonne Life je nízkoenergetický dům ze dřeva, kterému v garáži stojí elektromobil Volvo C30 Electric. Rodinný dům je z hlediska energií soběstačný a ještě dokáže energií z fotovoltaických článků dobíjet i automobil. Nabití akumulátorů ve voze trvá přibližně 8 hodin. Dojezd elektromobilu je 150 km – takové množství kilometrů bude stačit většině rodin (jak říkají mnohé studie sledující využívání rodinných automobilů).


20. 1. 2010 – Elektromobil Volvo C30 – budoucnost automobilismu?

Automobilka Volvo si je vědoma celosvětového hladu po úsporných automobilech poháněných čistou energií – elektřinou. Proto zavčasu začal vývoj elektromobilu založeného na modelu C30 a na autosalonu v americkém Detroitu se představí výsledek jejího snažení.

Volvo C30 Electric dokáže na jedno nabití zabudovaných akumulátorů ujet až 150 km. Podle mnoha studií stačí většině řidičů dojezd pouze 50 km (cesta do práce, poté do obchodu a nakonec domů). Tedy odhadovaný dojezd 150 km by měl být dostatečný – množství kilometrů samozřejmě záleží na stylu jízdy řidiče. Pokud bude zbytečně „dupat“ na plyn, tak ujede například jen 70 km.


18. 12. 2009 – Automobil Volvo C30 s motorem DRIVe se stal Zeleným automobilem roku

Volvo C30 osazené naftovým motorem DRIVe o objemu 1,6 litru porazil v ekologické soutěži takové soupeře jako hybridní Toyotu Prius, nebo úsporné BMW 316d. Ocenění „Zelený automobil roku“ vyhlašuje každoročně internetový server TheGreenCarWebsite.co.uk.

Na vítězství modelu C30 má značný vliv použitý úsporný motor DRIVe. Ten je osazen systémem Start/Stop, který v hustém městském provozu (kdy se často zastavuje) dokáže výrazně snížit spotřebu nafty. Dosahuje toho tím, že v momentech kdy automobil stojí, vypíná motor. V případě rozjetí stačí jen stisknout pedál a pohonná jednotka se znovu roztočí ze stejné polohy, kde před zastavením byla. To je možné jen díky velmi sofistikované elektronice, která sleduje chod motoru.



Design by 3sixty | 2024